Senior ditch day

Jag kände mig så rolig efter förra inlägget men kände mig lite smått besviken när jag loggade in utan att ha fått någon kommentar. Undrar ni inte varför jag har skolkat från skolan och klottrat ner en skolbuss?

Svaret är i alla fall att det var Senior ditch day. Alla seniors skolkade från skolan och vi hade en jätterolig dag. En killes pappa äger en gammal skolbuss så vi klottrade ner den med våra namn och på söndag ska vi göra en ganska rolig sak med den bussen.



Alla seniors vid sidan av bussen.


Friidrotten har börjat bli väldigt seriös nu. Det är regionals den här veckan, vilket betyder att jag kommer tävla mot alla tjejer som går i en 2A school (1A är den minsta skolan och 4A är den största här i nevada i alla fall, har hört talas om att det finns 5A schools också men tror inte det är speciellt vanligt). Egentligen är vår skola en 1A school men något år hade vi tillräckligt många elever för att få vara en 2A school och sen dess har vi varit det.

Jag kommer i alla fall tävla mot alla tjejer i 2A schools som bor i södra nevada. De 4 bästa tjejerna i varje gren kommer gå till state, som är nästa helg. Då kommer de fyra bästa tjejerna från norra nevada möta de fyra bästa från de södra och vinnaren kommer bli den bästa i sin gren i alla nevadas 2A-schools.

Så jag är nervös nu. Önska mig lycka till!

Nu är det förresten fyra veckor kvar tills jag sätter mig på flygplanet och beger mig hem igen. Om fyra veckor har hela mitt utbytessår schwishat förbi och jag kommer tillbaka till lilla korsfararvägen igen.

Och jag har förmodligen bara sju skoldagar kvar. Alla seniors har en vecka ledigt innan graduation. Jag är ju egentligen ingen senior men jag och de andra två utbytesstudenterna ska gå till rektorn imorgon och insistera på att få ledigt.  Ni kan få önska mig lycka till där också om ni vill.

Stor kram!

Kommentarer
Postat av: Hans

Hej ,

Jag visste att det var något lurigt eftersom jag att bussen var en skrothög.

Sedan undrar jag om vad det är för typ av skola du går i, det verkar mesta vara bus och upptåg. Undrar om vi vågar ta hem dig igen :-).



Kram



// Hans

2010-05-11 @ 05:39:07
Postat av: Anonym

312 Lycka Till flyger just nu över Atlanten

2010-05-11 @ 08:16:39
Postat av: Anonym

312 Lycka Till flyger just nu över Atlanten

2010-05-11 @ 08:21:57
Postat av: Erik

Run! Run like the wind! Och få nån till att ta bilder - man vill ju se om du lyckas få till den där roliga modell-lera-looken i ansiktet :D Då går det snabbt.

Och lycka till hos rektorn oxå för all del!

Blir kul att ses i Sverige vid nåt tillfälle.

Kram!

2010-05-11 @ 16:25:58
Postat av: klaris

snart kommer du :D:D:D:D

2010-05-16 @ 20:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0