Maj!

Här kommer ett snabbt litet blogginlägg från världens sämsta bloggerska. Jag ska verkligen försöka börja skriva lite mer ofta.

Jag har det i alla fall bra. Dagarna bokstavligt talat flyger förbi. Förra måndagen var jag övertygad av att det var torsdag hela dagen. Jag tittade t.o.m. i en kalender och såg att det var en måndag, men då tänkte jag: "vad konstigt att det står fel i kalendern". Ibland undrar jag vad som pågår i min hjärna..

Grejen är att i sverige så är det mer skillnad på helger och vardagar. Och skolveckorna är ganska korta, det är liksom nästan lika långa helger som vardagar (4 dagar skola - 3 dagar helg).



Vi har fått två små tillskott till familjen i alla fall. Två små kattungar. Jag ville döpa dom till någonting med det förbjöd min värdmamma mig att göra eftersom om de får något namn blir man för fäst vi dem och vi måste sälja dom. Så jag döpte dem till A och B för att ändå kunna kalla dom någonting.

Fast en tjej tror att jag döpte en av katterna till "swedish chocolate". Jag satt med kattungarna i mitt knä och pratade om att jag ville ta med dem till sverige. Sen frågade jag om någon ville ha "swedish chocolate". Och en tjej skrattade jättemycket. Sen förstod hon att det faktiskt var riktig svensk choklad jag pratade om..

Kram! Nu är jag trööött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0