Honors dinner

Tack för alla lycka till! Måste bara säga att jag tycker väldigt mycket om min fina kusin erik, och de tar i-mål bilder på alla löpare men de kostar ganska mycket och jag tycker inte det är sådär jättevärt att köpa de bilderna eftersom de inte är världens mest smickrande bilder... Men kanske kan jag be någon annan ta en bild:)

Sista tiden har jag knappt haft tid att andas. Har hittat på saker hela tiden. I fredags-lördags var det friidrottstävlingar. Det gick rätt så bra, jag kom vidare till state i två av mina grenar (1600 meter och 3200 meter, tävlade i 800 meter också men det gick jag inte vidare i..). Så på torsdag bär det av mot Reno, nevadas huvudstad, där jag ska tävla.

Istället för att åka hem så åkte jag direkt hem till en kompis (alex) och sov över hos henne på lördagen-söndagen. Det var trevligt. Vi tog en promenad runt Panaca och köpte massa chips, glass och godis och satte oss och tittade på film.



Alex på vår promenad

På söndagen så var det Semenary graduation. Semenary är kyrkkursen jag går i skolan. Egentligen är det inte tillåtet att blanda religion med skola så vi blir "excused" varje dag och går till en liten byggnad utanför skolcampus och har kyrkkurs. Därför har semenaryn en egen graduation. Det var kul, alla var uppklädda och det var sånger och tal. Sen fick vi gå upp och skaka hand med våra biskopar och lärare och vi fick ett diplom. Efter det samlades alla i ett rum och åt tårta.

Klockan elva på kvällen samlades alla seniors i skolan och gjorde vårat "senior prank". Jag stannade i skolan till klockan halv tre på natten. Men de som stannade längst stannade till klockan fem på morgonen för att göra klart buset. Kan berätta mer om det senare, var ganska kul faktiskt.

Igår spenderade jag hela eftermiddagen åt att dela ut bröllopsinbjudningar till min värdbrors bröllop för han gifter sig om mindre än tre veckor nu!

Och nu kom jag precis hem från "honors dinner". Alla elever som fått ett GPA (betygssnitt) på 3.5 eller över (4 är max) får gå på den middagen.


En bild från Honors dinner.

Vi käkade middag och sen höll rektorn och våra SBO:s tal (student body officers, det är typ samma sak som elevrådsrepresentanter). Sen ropade de upp alla namn och delade ut diplom och medaljer till oss.



Jag får mitt diplom och min medalj, han till vänster är rektorn i skolan.


En mycket nytagen bild på en glad johanna med sitt diplom och sin medalj.

Ni kanske la märke till min outfit? Alla var ganska finklädda men jag kom precis från friidrottsträningen och hade inte tid att byta om. Som tur var var jag inte ensam om det. Men ändå, kändes lite fel.

De delade ut scholarships också. En kille fick ca 80.000 kronor i scholarships, han blev verkligen skitglad. Min värdsyster fick sammanlagt ca 10.000 kronor. Hon blev glad hon med.

Jag fick även ett diplom för att jag var med i rotarys ledarskapsutbildning i mars:)

Btw, mötet med rektorn gick bra! Han får inte "excuse me" den sista veckan men han sa att det var okej om min värdmamma ringer och "excuses me" varje dag, och hon sa att hon kan göra det. Det betyder att jag bara har två dagar kvar i skolan. Imorgon har vi en assembly (kortare dag) och på torsdag får vi våra yearbooks och sen åker jag och friidrottslaget till reno innan lunch. Sen har jag sommarlov! :)

Kraaaaaaaaaaam på alla fina, svenska typer som läser den här bloggen






Kommentarer
Postat av: Erik

Grattis Hanna!! Vad duktig du är som fick komma på glassiga middan. Och extra kaxigt du kom i mjukisbyxor. Tycker mkt om dig oxå Hannapanna.

2010-05-28 @ 11:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0