2 veckor

Hej alla där hemma!

I torsdags fick jag sommarlov och helgen har jag spenderat i Reno, nevadas huvudstad, för att tävla i friidrott. Jag kvalade in för att springa 1600 meter och 3200 meter. Och det slutade med att jag kom 7:a i 1600 meter och 7:a i 3200 meter, av 8 personer.... Jag hade räknat med att komma 8:a i 3200 meter men en tjej kom inte så jag blev 7:a.

Trots att det inte låter speciellt jätteroligt att vara nästan sist i mina grenar så är jag glad. Det var state, vilket betyder att jag nu kan säga att jag är den 7:e bästa på 1600 meter och 3200 meter i nevada (bland 2A schools).

Det var en rolig helg. Vissa människor är verkligen grymt duktiga. En kille som var där var bäst i hela USA i höjdhopp för sin klass (han var en sophomore, vilket betyder att han är en ung 94:a eller en gammal 95:a). Och han hoppade hela 210 centimeter. Helt sjukt..

Har inte lagt in några bilder på datorn än så jag lånade en bild på en kille som hoppade stavhopp i helgen. Tyckte den var lite cool faktiskt.




Kan tillägga att Reno måste vara den kallaste platsen på jorden vid den här årstiden. På lördagen när jag sprang 3200 meter snöade det (!!), i mitten av maj, i Nevada! Hur sjukt är inte det? Jag verkligen längtade efter att komma tillbaka till varma Panaca. Men vädret i Panaca måste vara det mest växlande vädret på jorden, för det var inte speciellt varmt när jag kom tillbaka. Det har kanske varit lite drygt 15 grader nu. För typ en månad sen var det ju 30 grader! Och för några veckor sedan snöade det.. Hm.

Idag har jag verkligen förstått att det är snart jag åker hem. Min "sunday teacher" (lärare i första lektionen i kyrkan på söndagar) kom och sa hejdå. Hon ska åka iväg i tre veckor så jag kommer inte se henne mer. Hon gav mig en liten present och ett kort och stod och grät. Jag såg mer ut som ett frågetecken. Det kom lite som en chock för jag har inte börjat tänka på att det snart är dags att säga hejdå.

På onsdag är det en hejdå-middag för alla utbytesstudenter. Och på fredag är det graduation. Och nu är friidrotten helt över.

Kram!






Kommentarer
Postat av: Erik

Happy graduation day Johanna!!! Hoppas du får en fin dag och ett helluva partey efteråt :D

2010-05-28 @ 11:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0