Tillbaka!

Hejsan där hemma!

Jag är tillbaka från hawaii nu! Och jag hade en sjukt bra vecka! Jag surfade för första gången (vilket var vääldigt roligt) och jag snorkade i ett korallrev med typ miljarder fiskar!! Det var jätteläskigt för det var ganska grunt och man hade korallrev runt sig hela tiden så jag fick simma jättesmå simtag för att inte riva mig och ibland kom det jättestora, läskiga fiskar väldigt nära och jag ville bara simma därifrån. Men det gick så himla långsamt eftersom jag bara kunde ta små simtag. Men det var coolt, man var verkligen nära alla fiskar och dom var i jättefina färger.

Sen åkte jag katamaran och vi såg bl.a. en val! Sen har jag gått på en långvandring på ca 4 timmar upp på hawaiis högsta topp. Och jag besökte pearl harbor också, det var rätt coolt. Större delen av skeppet var under vatten men man fick gå på den del som var över vattnet.

Och sen vips var veckan över och nu är jag tillbaka igen. Veckan gick verkligen fort!

Jag firade min 7-månaders dag där också, den 18:e hade jag varit här i 7 månader. Det känns lite läskigt. Det känns som om jag inte ens borde ha kommit halvvägs. 10 månader ska ju gå långsamt.

Nu är det inte lång tid kvar tills jag kommer hem, i flyget på vägen hem satt jag bredvid en annan utbytesstudent (som bor ganska nära mig så vi kommer förmodligen ses igen) från frankrike och vi satt och räknade ut hur många veckor vi hade kvar. Jag har 11 veckor kvar. Det är ju nästan ingenting! Och det kommer gå fort! Nu är det bara 1 vecka skola sen har jag springbreak, och sen är det april!


Här kommer lite bilder från hawaii:


På USS Missouri, vi besökte inte bara pearl harbor..



Vårt hotell låg 10 meter ifrån den här stranden, waikiki beach.



När vi var där var det hawaiian festival så det var en jääättestor parad bland annat. Så vi tog några foton med de som gick i paraden:)


Jag precis efter att jag surfat!


Några andra utbytesstudenter jag var där med. Vi var 57 stycken sammanlagt.


Obama växte upp på hawaii och han brukade surfa på den här stranden.


Vi var tre svenska utbytesstudenter där och här är en av de andra, det här var dagen vi snorklade som ni kanske kan lista ut.. :)



Sista kvällen gick vi på ett "hawaiianskt party". Vi fick fejk-tatureingar, gjorde blomarmband, tittade på uppträdanden med hula-hula dansare och eldslukare och sen fick vi komma upp och dansa på scenen:)


Nu ska jag gå och lägga mig. Är vääldigt trött, kom hem runt två/halv tre på natten igår kväll.

Godnatt! Och vi ses snart! 11 veckor kvar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0