Reno

Helgen har spenderats i Nevadas huvudstad, Reno. Nu har jag officiellt besökt alla stora städer i Nevada, wihu.

På torsdagen (efter en lunch-skype med min fina familj) efter skolan så åkte jag bil i hela 7 timmar. Vi kom fram till Reno sent på kvällen. Checkade in på ett fint hotell och fick en svit för samma pris som ett vanligt rum:)

Anledningen till att vi åkte till Reno var att vi tävlade i state i basketboll. Tjejerna förlorade första matchen (semifinalen) och killarna vann första men förlorade finalen (så de kom tvåa). Lite segt men det var kul ändå. Har tagit massor av bilder och filmat in men klockan är sent här nu så jag väntar med att lägga upp det.

Kan tillägga att jag trodde att sommaren var på väg hit förrut. Det var hade varit jättefint väder och säkert 15 grader eller någonting sånt i över en vecka och sen BOM kom det snö (i onsdags). Istället för att sura över det gick jag på en promenad med Nooni och Fezik (hundarna) och tog massor av fina foton. Här är ett av dem:




Allt är så vitt och det var värsta dimman över bergen i canyonen. Tyckte det var fint.

Förresten har jag börjat inse att de här 10 månaderna börjar gå mot sitt slut. När jag besökte klädaffärer när jag kom hit så var jag lite deprimerad eftersom det fanns en hel del fina kläder som jag inte kan använada här i Panaca. Och jag ville ju inte köpa någonting att ha hemma eftersom det var så himla lång tid kvar tills jag åker hem. Men nu i helgen gick jag in på forever 21 och tänkte att nu tusan är jag ju hemma snart! Så jag köpte faktiskt en klänning som jag tänkte ha på mig hemma i sverige. Jag är helt kär i den och vill helst ha på mig den hela tiden. Men mormonerna här blev helt tysta när jag visade den. Den är ganska kort och har inga axlar (man får ju inte ens ha ett linne som mormon, man måste ha t-shirt eller någonting mer långärmat). Men jag orkar inte riktigt bry mig.

Snart ses vi!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0