Mvh Johanna

Igår fick jag ett mejl från min mamma där hon skrev att hon kände sig lite vimsig. Idag kom jag på att jag har nog fått några av de generna. Skrev ett mejl till den amerikanska organisationen jag ska åka till Hawaii med. Och jag slutade mejlet med "mvh Johanna Thorsen". Direkt när jag skickat iväg mejlet kom jag på att det var nog inte så smart.

Friidrotten har börjat här. Jag har valt att rikta in mig på långdistans (kommer förmodligen tävla i 3200 meter och 1600 meter). Så jag fick springa massa varv runt den amerikanska fotbollsplanen i skolan. Min coach sprang bredvid mig ibland och berättade att jag sprang på fel sätt. Jag har händerna för högt upp när jag springer och det slösar energi, armbågen ska tydligen vara i ca 90 grader. Och man ska låstas hålla i ett ägg. Nu blev det genast mycket mer komplicerat att springa.

Men friidrotten är rolig. Om tre veckor kommer jag förmodligen tävla för första gången. :)

Förresten har jag lagt in massa bilder på min dator nu. Känner mig lat och orkar inte lägga upp alla här också men jag kan bjuda på en liten bild.
Min värdsyrra i "fat man's crack". Det är en smal springa i ett berg som är ca 10 meter lång (om inte längre). Och ibland blir den så smal att man tror att huvudet inte ska komma igenom, men jag kom igenom den! Wihu! Tera också för den delen. Min värdpappa försökte ta sig igenom för några år sedan men fastnade och blev ståendes på samma punkt i över en halvtimma innan han kom loss. Han tyckte det var lite förnedrande att fastna i "fat man's crack" och han ville inte testa igen..

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0