Nyår!

Nu är det 2010! Jag kommer tillbaka till sverige det här året! Nästan lite läskigt (att tiden går så fort).

Skulle egentligen ha firat nyår i las vegas men det blev inte riktigt så. Vi stannade i Panaca, spelade spel och smällde av några små fyverkerier vid tolvslaget. Fyverkerier är egentligen olagligt här men sheriffen i panaca sa ingenting:) Varje gång en bil närmade sig skrek någon "cops!" och alla blev oroliga, det var ganska kul:)

Dagen därpå åkte jag, julia (annan utbytesstudent), eva (förra årets utbytesstudent), bev och pete (julias värdföräldrar) till vegas. Vi åkte runt på "the strip" och satt i fönstrerna och ropade "gott nytt år" till folk. Vi åt på sushirestaurangen som jag och min familj besökte förra (nej förrförra! har inte riktigt vant mig än) året, vi tog foton vid las vegas-skylten (dock saknade min kamera batterier så julia fotograferade och jag har inte fotona än) och gjorde en del andra roliga saker också.

Juste! På nyår gick jag på ett amerikanskt party också:) En tjej frågade mig och Julia om vi ville följa med så vi gjorde det. Vi sa det till Julias värdföräldrar och att vi bara skulle stanna en liten stund. Kan ju inte påstå att det var det roligaste jag gjort men lite kul var det. En kille skulle visa ett you-tube-klipp och innan han spelade upp det frågade han om alla var okej med att det var svordomar i klippet:) Sen var det en annan kille som försökte härma de andra utbytesstudenterna inför mig och julia.

Detta år kommer jag gå till kyrkan klockan halv tolv istället för nio varje söndag, så jag hade sovmorgon imorse, det var skönt:)

Kram på er där hemma! Vi ses snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0