Halvvägs

Idag är första dagen på andra halvan av tiden här, hm, kan man skriva så? Det känns konstigt att halva tiden redan svishat förbi.

Jag är dålig på att skriva här. Det beror på att jag har spenderat mycket tid med framförallt Julia och Flo, de åker hem på fredag (lämnar panaca på torsdag). Är lite ledsen över det eftersom det endast är dem som skrattar med mig när saker är annorlunda här och förstår skillnaderna. Men men, jag är glad att de var här de första fem månaderna.



Jag har väldigt många saker att se fram emot nu under våren i alla fall! Framförallt att jag kanske kommer åka till Hawaii i mars! Har pratat lite med mamma och pappa om det och de tyckte att jag kanske kunde få lite av den resan betalad i 18-års present. Det är en utbytesstudentresa vilket betyder att det är organisationen som ordnar den och man åker med massa andra utbytesstudenter i USA. Ser verkligen grymt mycket fram emot det (om det finns platser kvar, vilket inte är säkert än)!!

Och i mars kommer jag kanske åka till kalifornien också. En tjej och en kille från LCHS (skolan jag går på) fick möjligheten att åka på en ledarskapsutbildning i kaliforninen för en helg. Jag frågade om utbytesstudenter kunde göra det, min lärare ringde runt och det var tydligen okej, så nu kommer jag förmodligen åka!

Och sen i början av mars börjar track-säsongen också. Så jag ska gå på try-outs och jag hoppas på att jag kommer med för jag vill verkligen vara med i track-teamet (det är typ friidrott men man väljer fördjupningar och jag kommer välja springning).

Ingen av de här sakerna är ju 100 procent men om allting blir av så blir jag glad! Ser verkligen fram emot allt detta!

Nu har det börjat bli lite varmare här också. Vet inte om det kommer hålla i sig men jag går och hoppas på det.

KRAM! Och förlåt ska försöka uppdatera lite oftare...

Kommentarer
Postat av: klarapara

ååh ska du åka till hawaii , vad roligt !

2010-01-16 @ 16:13:57
Postat av: k

jag vet allting om hawaii , skriver ett arbete om det i skolan ! någonting du vill veta om det , säääg bara till ;)

2010-01-18 @ 17:05:05
Postat av: Erik

Eller hur. Hawai du - så får du lova lära dig dansa hula med bastkjol och blomsterkransar. :P

2010-01-18 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0