Brottning!

Hej där hemma!

Ganska många saker har hänt sen jag skrev sist. Var ganska ledsen för ett tag sen men nu mår jag bra igen!

Jag har precis kommit hem från en övernattning i en stad som heter Laughlin med brottningen. Laughlin ligger 2 timmar utanför las vegas och är som ett mini-las vegas. Det var skönt att komma bort från kylan i panaca, och gå omkring i t-shirt utan att frysa:)

http://my-photo-blog.com/wp-content/uploads/2007/08/viva-laughlin.jpg
Tog inte några bilder men såhär ser laughlin ut.

Alla killar tävlar i olika viktklasser. De lättaste (eller minsta, vet inte vad som passar bäst) viktklassen är ca 45 kilo och under, dvs vääldigt smala killar. Den tyngsta är  upp till 130 kilo. Det är väldigt stora killar!


135-kilos klassen:)

Det är ganska brutalt. Killarna MÅSTE väga en viss vikt under weight-ins, annars kan du inte brottas. Så om de väger för mycket dagen innan så äter de ingenting, sätter på sig MASSOR av kläder och sätter sig vid ett element eller liknande, och de dricker ingenting och spottar jättemycket. En kille i vårt lag gick ner över 4 kilo på 24 timmar för att kunna brottas. När brottningen började så spydde han på mattan så han kunde inte brottas mer. Ganska läskigt.

Det var en kul helg iaf.


Minns ni den här bilden jag målade?

Jag vann inte men jag fick ett hedersomnämnande. Så jag fick ett brev hem där de gratulerade mig plus att jag fick ett diplom. Och de har använt min poster i reklamsammanhang runt om i nevada:) Och jag var den enda i vår skola som fick ett hedersomnämnande, stolt är jag:) haha.

Den här veckan har det varit polar days i skolan. Det är lite som homecoming, man klär ut sig till olika saker olika dagar och det är massa saker som händer. Vi har haft en dag då alla kom till skolan med ruffsigt hår och pyjamas, en dag med halloweenkläder, en dag då tjejer klädde ut sig till killar och vise versa och så en school-spirit dag. Dagen då tjejer klädde ut sig till killar vise versa var väldigt rolig då vissa killar kom barbenta med klänningar och klackskor:) Och det var säkert 10 killar som hade klänningar med blixtlås på baksidan som de inte kunde få upp så de gick omkring och visade ryggarna.

Vi har också haft massa samlingar och uppträdanden och sånt. Tex hade vi en non-talent show. Där folk gjorde saker de var dåliga på. Vi hade också en samling då alla lärare klädde ut sig till olika elever och hade en teater. Det var kul. En lärare klädde ut sig till mig. Hon sa hela tiden: "är det så här konstigt i alla amerikanska skolor?" och alla svarade varje gång: "nej bara i lchs". Hahah:)

Vi hade också fear-factory. Då fick några personer äta väldigt äckliga saker, som hundmat, rent smör, marjonäs och sånt. Usch..

Nu är det fullt i vårt hus. Min värdbror har precis förlovat mig så han och alla hans kompisar har varit i huset hela helgen. Så jag måste sova i vardagsrummet inatt.

Kram på er där hemma! Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera!

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej du toppenkusin!

Kul höra du har det finfint. Och grattis till utmärkelsen för bilden! Förvånar mig inte en sek, den är ursnygg. Kan du inte ordna med en snygg kopia? Jag kan gengälda det med sjukskrivningar från skolan haha

Men du. "Min värdbror har precis förlovat mig..." "MIG"!?!? Du kan väl inte mena ni har gått och förlovat er :D Antar du menar "sig", men om inte så får man väl helt enkelt gratulera. ;)

kram

E

2010-02-07 @ 15:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0