Säg hej till er nya författarkompis

Hejsan där hemma!

Tänkte börja med att visa en liten printscreen från min inkorg:




Ja, ni läste rätt! Det står: "Johanna Thorsen you are a published writer".

Nu kanske ni undrar hur det kan komma sig?

Jo, för kanske en månad sen så var alla i LCHS med i en skrivartävling. Det är massor av människor ifrån hela usa som är med i den och vinnarna publiceras i en bok som kommer att ges ut. Temat var: "Things that's important to me" eller någonting sånt.

Och idag fick jag reda på att jag är en av vinnarna! Wihu! Vi kommer få små diplom och min lärare sa att det är bra att skriva i sitt CV. Så nu kan jag lägga till att jag är en "published writer" där, trevligt, trevligt! Bara för att fortsätta skryta kan jag ju påminna er om hedersomnämnandet jag fick i "nevada state parks"-tävlingen också. Så er svenska kompis är både en konstnär och en författare nu!

Eftersom jag inte är så jättetaggad på att skriva ett långt inlägg har jag gjort en liten snabb punktlista över saker som hänt här i Panaca:

- Det har blivit riktigt varmt, vi har nått temperaturer på 30-sträcket (wihu!!)
- Mina naglar har just nu en ful, blå färg (är en ganska rolig historia bakom men vågar inte skriva den här eftersom google translate finns...)
- Jag fick ett STORT paket med godis och sånt från sverige igår (och med lakritstuggummin, sitter och tuggar på det nu, ååh så gott det är!)
- Jag har en friidrottstävling imorgon
- Om någon dag har jag varit här i åtta månader


Kan också tillägga att jag var helt säker på att jag skulle hålla mitt rum städat det här året eftersom det är lite respektlöst att ha ett stökigt rum när man bor hos en annan familj. Jag hade fel. Mitt rum är ett mindre kaos just nu. Hm, jag hoppas att de tar det som en komplimang att jag känner mig hemma här..

Stor kram!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej ,

Jag visste att du förr eller senare skulle stöka till rum. Men jag visste att du skulle bli en publicerad författare. Nu vet jag inte om jag skall klaga på dig för ditt stök , eller gratta till din författarinsats. Skall ha ett prat med Mamma om det :-).

Kram

// Hans

2010-04-18 @ 08:42:27
Postat av: Mamma

vad menade pappa med att "men jag visste att du skulle bli..." jag ska ge honom ett grammatiskt lexikon så han kan skriva mer logiskt i din blogg.. o sen vill jag bara säga att VAR ÄR DU? ..Pepsi o jag, som är trogna läsare, börjar bli otåliga ...

2010-04-28 @ 14:26:20
Postat av: Anonym

vad menade pappa med att "men jag visste att du skulle bli..." jag ska ge honom ett grammatiskt lexikon så han kan skriva mer logiskt i din blogg.. o sen vill jag bara säga att VAR ÄR DU? ..Pepsi o jag, som är trogna läsare, börjar bli otåliga ...

2010-04-28 @ 14:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0