Snart 3 månader har man varit här

Hej! Måste börja med att säga att jag blir jätteglad av att få små meddelanden från thorsens, mikalela och paulina och ”the godfather” haha. Tack tack.

Har inte varit sådär jättebra på att skriva här, jag har inte haft så mycket tid för det och har inte varit så jättesugen på att göra det men Klara klagade på mig och vad gör man inte för sina vänner? :)

 

Volleyboll-säsongen är över nu. Lite tråkigt eftersom jag gillade det mer och mer men på ett sätt är det ganska skönt för det tog så mycket tid. Vi vann titeln: ”bästa teamet i södra Nevada” men tyvärr inte state som var den här helgen. Men jag fick i alla fall åka till Vegas 4 helger i radJ Förra helgen besökte vi en damm som heter Hoover dam. Den ligger en bit utanför las Vegas på gränsen mellan Nevada och Arizona. Tänkte först att det var lite onödigt att åka så långt bara för att titta på en damm men ångrade mig när jag kom dig. Den var enorm och det var verkligen en konstig känsla att mitt i öknen bland alla berg se massa vatten forsa förbi





Vattennivån bara sjunker och sjunker, den vita kanten visar var vattennivån ska vara.



De håller på att bygga en bro över allting också, tyckte det var ganska vackert..



I Vegas finns det ett shoppingcentrum som har massor av skumma saker i sig. Bl.a. en stor karusell mitt bland alla restauranger (kanske borde säga snabb-mats ställen istället).

 

Under natten från fredag till lördag delade jag rum med Tera. Hon vaknade på morgonen med att spy och mådde jättedåligt. Så vi gick ut och shoppade utan henne. Vi var oroliga att hon hade fått svininfluensan och jag vill inte bli sjuk så jag bunkrade upp med ett 26-pack med vitamindrycker, 15 päron, 15 kiwisar och vitamintabletter. Tera fick aldrig feber och mådde bra dagen därpå så det var nog inte svininfluensan. Nu har jag ett stort lager med vitaminer i alla fall.

 

Igår och idag morse var det vinterkallt här. Det var minus 8 grader i morse och frost överallt! Imorse var vi sena till skolan och Tera hade ingenting att skrapa vindrutan med så hon åkte iväg utan att se någonting. Det var lite smått läskigt för hon missade vägen hela tiden och körde utanför, tur att vi bor mitt ute i öknen utan någonting att krocka emotJ Hemvägen från skolan var också lite speciell. Jag sprang hem (försöker göra det varje måndag och tisdag) och solen hade gått ner. Förra helgen var det i alla fall en måne som lyste upp vägen men inte idag. Så jag kunde knappt se en meter framför mig, konstigt nog var jag inte rädd. Fråga mig inte varför men jag undrade varför jag inte kände mig rädd och föreställde mig att någon gömde sig någonstans i närheten men skrattade bara åt tanken, vem skulle det vara liksom? Det bor ju knappt någon i den här bynJ

 

Idag var jag på teaterträning och jag kunde inte ha varit sämre. Jag har en väldigt liten roll med bara 5 saker att säga och jag kunde knappt mina repliker. Trots att de som har över 100 repliker kan alla sina. Sen missade jag att gå upp på scenen en gång och alla ropade på mig så jag sprang upp på scenen och snubblade på trappan som man går upp på.

 

Förresten är det en sak som jag kommer sakna när jag kommer hem. Jag känner mig som värsta Einstein här. Idag läste vi en text på typ 10 rader om Google i företagsekonomin. Läraren frågade vad Google tjänade sina pengar ifrån och ingen sa någonting. Tillslut sa jag genom reklam (det stod i texten vi läste). Och läraren blev jätteimponerad. Han förklarade att ingen i klassen innan hade snappat upp det och de är 25 personer i den klassen. Ibland undrar man ju lite…

 

Åh jag borde egentligen tvätta nu, har inte gjort det på ett bra tag så jag har inga normala kläder kvar att använda…


Kram till allihopa där hemma!


Kommentarer
Postat av: klara

tack äntligen ! :)

2009-11-17 @ 15:20:42
Postat av: Pepsi

Saknar dej - dom här hemma blir irriterade på mej bara för att jag vill in o ut hela tiden. Jag kan ju inte rå för att inte jag har något minne och att jag inte kan bestämma mej för om jag vill vara ute eller inne.

Jag har tagit över ditt rum, ligger på din stol om dagarna. Känns bra, men nu undrar jag;

Tror du att det finns möjlighet för mej att bli utbyteskatt för ett år?

Mjau

2009-11-22 @ 10:33:43
Postat av: Farmor

Hej Johanna,

jag och Hans ( din pappa ) sitter hos Henrik.

Det är fantastiskt att följa ditt liv i USA. Du vet kanske att farfars syster Ann och hela hennes familj tillhör mormonkyrkan i Malmö och dom har besökt templet i Utah. Jag har åkt upp till Stockholm i novembermörkret eftersom Henrik är sjukskriven eftersom han blivit opererad och kom hem med en hel påse titan skruvar som stöttat hans ryggrad efter olyckan för snart 3 år sedan. Som tur var lyckades vi locka ut Hans till Tullinge, Ludde är hemma - han kände sig vissen efter vaccination mot svininfluensa och Lena har fullt upp med sin uppsats. Till julen åker vi till Helena i Italien. Det ska bli roligt att träffa Nicole och Teo. Här i Stockholm är det extremt milt - nästan 10 grader och mörkt nästan dygnet om - så det är kul att muntra upp sig med en resa. Ha det så bra!

Farmor

2009-11-22 @ 19:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0