En miljard foton!

Jag har inte lagt in bilder på min dator på evigheter men nu tillslut har jag gjort det så jag har massor av bilder att visa! Kan ju börja med en söt liten bild på en av deras fåglar, G tror jag att den heter. Blandar ihop namnen på dem (de har två stycken). Om man säger ”Pretty Bird” till den så kan den upprepa och säga samma sak tillbaka, lite roligt.



För någon vecka sedan åkte vi till en nationalpark här i närheten. Det är ganska coolt för det är en liten grön oas mitt i öknen. Och eftersom det är höst nu är allting i massor av fina färger:



Lägg märke till vattenmelonen, den växte i julia och flos trädgård!



En otroligt gullig bild på mig.

På alla volleybollmatcher är det alltid två killar ifrån vår skola som följer med och hejar på volleyboll teamet. De tar alltid av sig tröjorna och målar hela kroppen i skolans färger. Julia tyckte att deras magar var så snygga så hon tog ett smygfoto, haha:



Jag bor ju som sagt mitt i öknen men det är taggiga buskar överallt så det är inte ren sand överallt. Men det finns ett område några hundra meter bort från byn som kallas ”sanddynorna”. Det är som ett jättestort berg med bara sand. Förra helgen skulle vi ha filmkväll men istället åkte vi upp till sanddynorna och gjorde en eld.



Elden. Vet inte vad mamma och pappa kommer säga nu men vi lekte massa lekar som t.ex. var att man skulle kasta glödande kol till varandra. Man fick skynda sig att kasta tillbaka kolet för annars gjorde det ont. De som fixade elden la exploderande burkar i den också i smyg så rätt som det var sa det ”KABOOM” och alla blev jätterädda för ingen visste vad det var (i början).



Jag hoppar ner från en sanddyna!



Vid elden! Här har elden rasat ihop och några började springa över den (man ser dock inte det på bilden). Det gjorde jag däremot inte.



För några veckor sedan storhandlade Lisa. Och att storhandla här är verkligen extremstorhandla. Jag och Tera var hemma hos Flo och Julia när Lisa ringde och sa att hon behövde hjälp med att lasta ur deras truck för hon hade handlat. Jag tänkte först att hon var lite slö men tog tillbaka den tanken när jag såg vad hon hade handlat. Extremt mycket var det och i extremt stora förpackningar. Jag hittade chips-påsar som såg ut att vara sånna man vinner på gröna lund, jag tittade på hur många serveringar per förpackningar sockret innehöll och det var 2835 serveringar i ett paket, dvs en GRYMT stor förpackning. Tog ett foto på alla flingor hon hade köpt också, 12 stora flingpaket. Och vi är bara 4 som bor här. Hm, det kommer räcka ett tag tänkte jag. Det tänkte tydligen inte Lisa för igår köpte hon tre till paket. Jag förstår inte varför för vi har fortfarande en hel del flingor kvar att äta. Och vi som brukar säga att Ludde äter mycket flingor.

 

I fredags var jag i Utah. Var ganska roligt för där vi bor är det höst nu. Löven är gula och röda och morgonvädret är kallt. Vi åkte först till Cedar City där det var vinter. Minusgrader och snö överallt. Sedan åkte vi till St. George som ligger 25 minuter ifrån Cedar City, där var det vår/sommar. Väldigt varmt och löven är fortfarande gröna. Det ligger nämligen mycket längre ner och mer söder än Cedar City (som ligger högt upp). I St George besökte vi ett mormon-tempel. Några höll på att gifta sig så vi tittade på när brudparet sprang ut och kysste varandra:)



Brent och Tanji utanför templet.



Templet! På hemvägen besökte vi en kyrkshop också. Jag köpte lite klistermärken som jag kan ha i min mormonbok. Väldigt fina, hahaJ

 

Sist men inte minst kommer lite halloween-bilder:



Flo gröper ur en enorm pumpa. Alla gröpte ur sina pumpor ganska fort men flo satt kvar och gröpte ur sin långt efter att vi andra redan hade börjat göra ansikten på våra pumpor.



Vi gör pumpor! På bilden är det Julia och Tera.



Jag gjorde en långbenpumpa!

 

Under halloween går det att köpa allt i ”halloween-style”. Flingor som är formade till pumpor, spindlar eller spöken. Pasta, chips, kakor och massa andra saker blir halloweeniga. Några kakor jag verkligen tycker om här är oreos. Lisa skulle springa in och köpa någonting i någon affär medan vi andra väntade i bilen. Och så kommer hon tillbaka med halloween-oreos till mig! Tyckte det var väldigt gulligt. Och väldigt roligt.





 

Vi gjorde lite fler pumpor igår som vi plockade ifrån trädgården:



Tanjis emo-pumpa.



Och jag försökte göra mig själv! Jag ville ha hår så jag gjorde två hål i min pumpa och stoppade torkat gräs i det, tycker ni inte att det blev ett exceptionellt fint hår? :)

Förresten har jag tappat bort ett par saker här. Min mobil, mitt kamerafodral och min pincett. Jag besökte Walmart i fredags och köpte en ny mobil, ett nytt kamerafodral, en ny pincett, luft i burk som jag använde till att spruta i min kamera för jag har råkat få sand i den (ALLT blir sandigt efter att man har varit vid sanddynorna) och lite andra småsaker för.. damptaram.. 300 kronor! Jag älskar verkligen walmart. Bara mobilen borde ju ha kostat över 300.

Hoppas ni hade en kul halloween, kram på er!

Kommentarer
Postat av: klaris

roligt med bilder johannii ! den otroligt gulliga bilden på dig är min nya bakgrundsbild !

2009-11-02 @ 15:01:56
Postat av: mikaela och Paulina

Fina bilder!!=)

Ps.du är ju jätte bra på att ta kort!=)

2009-11-05 @ 18:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0