Två veckor!

Hej där hemma!

Har inte skrivit på ett tag för jag åkte iväg med volleyboll-laget och vi sov borta en natt. Vi sov 4 personer i varje rum och 2 i varje säng. Det blev inte så lyckat för jag somnade sist och tjejen bredvid mig snarkade och en tjej i sängen bredvid pratade i sömnen (på något konstigt språk, hon är också utbytesstudent). Jag försökte trycka kudden över mitt huvud för att slippa alla ljud men det fungerade inte. Dagen därpå var jag mycket trött och jag somnade på läktaren (under vissa matcher måste jag hjälpa till men under vissa kunde jag "sitta" på läktaren).

Under volleyboll-trippen (eller vad jag ska säga) kände jag för första gången att jag ville hem. Jag var ledsen men det gick över ganska fort.

Det bästa med trippen var hemresan. Då satt alla och pratade med varandra och det var mycket trevligt. Mitt under resan säger en tjej till mig: "johanna, johanna! Där borta finns det en liten by där män har flera fruar och de odlar potatis tillsammans". Jag hade inte pratat med henne under hela resan så det blev väldigt roligt. Då sa en annan tjej (en utbytesstudent) att hon tyckte att vi två skulle starta en by tillsammans och odla potatis och ha många män. Hon är en liten feminist så det var ganska roligt.

Samma utbytesstudent klagar alltid på att alla tror att hon är lite korkad för att hon inte förstår engelska så bra, hon heter Julia. Det var väldigt roligt för en tjej på bussen berättade att hon brukade rida hästar och då frågade Julia: "åh så du kan rida hästar?". Då svarade den amerikanska tjejen: "Ja". Då frågade Julia: "Ensam?". Haha. Tydligen så är det ganska vanligt att man är två på varje häst där hon bor men det lät väldigt roligt när hon frågade den frågan.

Det hände lite fler roliga saker på samma spår men jag började skriva på dem här och då lät det inte lika roligt.. Typiskt.

Hur som helst kom jag hem och då var det 30 människor i huset och jag skulle sova i vardagsrummet tydligen för någon annan skulle sova i mitt rum. Jag fick dela en tjock luftmadrass (typ 1 meter tjock) med en annan tjej jag inte kände. Luften läckte ur lite smått så under natten vaknar jag av att jag ligger över en andra tjejen. Det hade liksom blivit en grop där vi låg och det var luft omkring oss. Jag började pumpa upp madrassen mitt i natten och väckte nog de andra som sov där. Dock vaknade jag senare en gång till av att jag låg över den andra tjejen, stackars tjej, hon var bara 12 år.. Haha.. Hon måste undra vad jag är för skum, svensk utbytesstudent.

Idag åkte allihopa till kyrkan för att lyssa på min värdbror Trent som höll ett tal. När vi åkte hem igen gick jag in i datorrummet och skrev ett mejl till mamma. När jag kom tillbaka var det säkert 80 personer i köket och det droppade in människor hela tiden. Tror vi var ca 110-120 personer!

Nu är alla borta! Och min värdpappa vill ha internet.

Förresten kallar alla i familjen mig Jowanna, de tycker det är jätteroligt och de säger alltid "Jowanna be .." och sen någonting. (you wanna be ..) för er som är lite tröga..

Nu måste jag gå. Min värdmamma kom precis in och pillade mig i örat, haha.
HEJDÅ!

Kommentarer
Postat av: Annika Amnö

Att dela läckande luftmadrass med någon, sånt är jag imponerad av. Stå på dig så att det inte är bara familjedottern som gäller.

Moster Annika

2009-08-31 @ 20:46:04
Postat av: Hans Thorsen

Hej ,



Roligt att du är igång och bloggar. Jag har varit dålig på att skriva till dig, Har festat i helgen och sedan är det stort kalas nästa lördag. Massor att göra,

Hoppas du får sova i egen säng lite då och då :-).

Kram

// Hans

2009-08-31 @ 22:33:32
Postat av: Cia

Haha! Blev hon helmos? ;) Jag hade dött om de gjorde så mot mig haha :P

Saknar dig!

2009-09-01 @ 23:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0