LÅNG uppdatering om idag!

Haha pappa jag skämtade bara med förra inlägget. :) Men skorna var faktiskt fina. Det var converse (fast inte äkta) och de var orangea.


Denna dag har varit mycket rolig! Det var "spirit day" i skolan. Alla som hade på sig skolans färger (rött, vitt och svart) fick extra credit (bättre betyg) på engelskan. Så längst ner på uppsatsen som vi lämnade in skulle man skriva om man hade skolfärgerna på sig eller inte, och man fick högre betyg på uppsatsen om man hade det. Väldigt skumt men mycket bra eftersom jag hade skolfärgerna!

Trots att jag bara varit här i drygt en vecka så känner jag igen nästan alla i skolan och säger hej till de flesta. Alla är verkligen sociala och öppna här och kommer fram och frågar hur man har det osv. Jag älskar verkligen den här lilla byn!

Efter skolan och volleyboll träningen så gick vi tillbaka till skolan igen eftersom det var "spirit day". Jag var med i en tävling som gick ut på att man skulle ta sig igenom en hinderbana på så kort tid som möjligt. Det var en mycket skum hinderbana. Den började med att man skulle dricka en burk läsk (jag skrattade så mycket att all läsk bara flög omkrig, mina kläder och mtt ansikte var helt blöta och jag svalde endast två klunkar...) som skulle man gå igenom några hinder och sen leta legobitar i sand. Beroende på vilken färg man hade på sin legobit man hittat skulle man äta olika saker. Tog man en svart legobit var man tvungen att äta sardiner, tog man en vit var det rå ko (eller någonting sånt konstigt) och tog man en röd fick man äta godis! Dock fick ingen veta vad färgerna betydde. Men vårt lag listade ut det så vi tog de röda legobitarna! :)

Sen var det någonting som kallas "slip and slide". Det var en slags madrass som det var vatten på. Man skulle springa och kasta sig på mage över den och glida. Det var mycket roligt men jag fick gräs över hela mig eftersom jag fortsatte glida långt efter att madrassen tog slut. Sen var det massa snören som var spända huller om buller som man skulle klättra igenom!

Det var mycket roligt men vårt lag vann tyvärr inte..

Sen åt vi hamburgare och sen var det danstävling! Alla tjejer stod uppradade på ena sidan av salen och alla killar på andra. Musik sattes på och tjejerna dansade mot killarna, sen var det killarnas tur att dansa mot tjejerna. Dock var det mest cheerleadersarna (? hmm, hur skriver man det) som dansade bland tjejerna.

I morgon ska vi upp tidigt för det är volleyboll turnering så vi ska åka till någon annan stad som ligger 2 timmar härifrån vilket betyder att hela laget ska sova över i den staden! Det kommer säkert bli mycket roligt!



Här är jag och Tera idag!

Och Azeliusarna, jag ska försöka bättra mig på att uppdatera! :) Haha..

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0