Snart har jag varit borta i en vecka!

Hej där hemma!
Jag har inte skrivit sen i förrgår (tror jag) och mamma och pappa har båda skrivit klagobrev till mig för det så jag känner mig lite tvingad att uppdatera hur jag har det.

Igår var en tråkig dag. Jag följde med volleyboll laget och tittade på sex matcher som var en timme var! Det var riktigt tråkigt. De två sista matcherna fick jag vara en slags linjedomare. Jag stod vid sidan av planen och gjorde massa tecken på om bollen var inne eller ute, om någon gjorde ett övertramp eller om någon nuddade bollen innan den flög ut.

Det tog ca 1,5 timmar att åka till dit vi spelade matchen (och vi åkte i en såndär gul skolbuss, hehe, kände att det var nödvändigt att få med här). På ditvägen sov jag mest men på hemvägen pratade jag med två tjejer som bor här. En av den bor på en bonngård med 106 kor (!!), massa hästar, grisar och sånt.

Idag har jag varit i kyrkan för första gången. Det var faktiskt roligare än vad jag trodde det skulle vara. Det började med att vi satt i ett klassrum och hade lektioner om kyrkan och deras tro. Vi sjöng lite och pratade om hur massmedia påverkar oss och om hur viktigt det är att gifta sig (och med rätt person, han måste vara troende såklart!).

Efter kyrkan åkte vi iväg och åt mexikansk middag hemma hos någon jag inte kände. De var mexikanare tror jag och maten var verkligen äkta mexikanmat. Det var hemgjorda tortillas och en slags salsa som var så stark att jag knappt kunde titta på den utan att det började sticka ur ögonen!

Jag tänkte bjuda på två bilder nu!

 

Här är den ena hunden, Nooni.




Och här är utsikten åt ett håll. Åh jag älskar verkligen naturen här!

Kram på er därhemma! Amen! (för att mamma inte ska bli mer orolig vill jag bara berätta att det är ett skämt när jag skriver amen..)

Kommentarer
Postat av: jossi :)

hahah asså åh joanni saknar dig!

Va glad jag e att du gillar de religösa livet!

jag "ber"(smittar redan av sig) dig att lägga upp lite mer bilder, jag vill ju se hur allting är!

och förresten hur är de med sjukdommen?

puussss saknar dig <3

2009-08-24 @ 22:38:24
Postat av: frida

johanna det är så himla tomt utan dig i skolan:( men vad skönt att du har det bra!! pussokram

2009-08-24 @ 22:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0