Hi!

Man kan säga att första veckan är över nu. Eller det är ca 3,5 timmar kvar.. Haha.

Jag måste säga att jag verkligen trivs här och att jag verkligen älskar den här lilla staden!

Idag har jag varit i skolan, tittat på volleyboll och sen har jag gjort läxor. Vi har väldigt många läxor men de är ganska enkla, förrutom engelska läxorna som är jättejobbiga! Jag har med mig ett liten svensk-engelskt lexikon men orden som vi har i läxa finns inte ens i lexikonet! Det är mycket irriterande och jag får be Tera (min värdsyster) att hjälpa mig hela tiden men jag känner mig lite dum för jag tror inte hon tycker det är speciellt jätteroligt att hjälpa mig..

Läxorna här är verkligen helt annorlunda från de läxor man går i hersby. T.ex. har jag en läxa till nästa torsdag där jag ska lära mig skolsången. Alltså den sång som man sjunger innan alla matcher. Det är ett prov där man ska skriva ner varje ord i sången och man får 1 poäng för varje rätt ord.

Sen har vi matteläxor. Man lämnar inte in matteläxorna utan man använder dem under proven om man gjort dem. Frågorna på proven kommer vara t.ex: " den 20:onde augusti hade ni den här läxan" och sen kommer frågan. Och om man har gjort läxan är det bara att fylla i vad man skrev på provet för man får ha med sig sina anteckningar.  Men jag tror inte jag behöver göra läxorna för matten är väldigt enkel här så jag tror jag klarar proven ändå.

Jossi bad mig lägga in lite bilder men jag har faktiskt inte tagit så jättemånga. Och jag vågar inte publicera bilder på folk jag inte frågat om de vill vara här så jag ger er den här bilden från den lilla sjön vi har här:



Visst är den fin! Dock är den ganska äcklig att bada i... Den hade iof inte blivit rensad på ett tag när jag badade i den (de tömmer den i maj varje år och rensar dem), så det blir säkert bättre nästa år!

Nu ska jag sova! Jag ska försöka ta lite fler foton till er!

Juste! Idag förstod jag äntligen hur bibeln fungerar och varför inte folk ifrågasätter den. Orkar inte skriva allting här men det var väldigt intressant! Jag kommer vara bäst på religionskunskap när jag kommer hem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0