Forsta dagen i skolan!

Hej hej sverige!

Jag har fortfarande inte eget internet sa jag kommer inte skriva sa mycket forran pa fredag. Det ar jobbigt for er att lasa nar jag inte har aao ocksa...

Jag alskar det verkligen har hittills! Alla ar mycket trevliga och vi hittar pa saker hela tiden! Och jag kommer komma hem som mycket religios. Jag har valt en klass i skolan som ar en kyrk-klass dar man ber och sjunger psalmer. Och ikvall var jag pa ett kyrk-party for alla tjejer i Panaca. Vi ber tillsammans varje morgon och vid middagen och jag kommer ga i kyrkan varje sondag.

Nu kommer alla mina kompisar tycka jag ar nordig (haha) men jag tycker faktiskt det ar intressant! Och det ar mycket roligare an vad jag trodde det skulle vara! Jag ska forsoka ladda upp nagra bilder fran kyrk-partyt ikvall. Jag har filmat in lite ocksa, det var bland det roligaste jag gjort hittills! Alla var utkladda till nordar och vi lekte massa nordlekar. Vi hade tavlingar i kakätning och det var ett skynke med 4 hal dar en i varje lag fick stoppa sin nasa och sen skulle man gissa vems nasa som var vems. Haha. Och jag vann en tavling! Vi fick varsin tejprulle och vi skulle snurra den runt en penna tills tejpen tog slut och jag vann! Haha. Jag drev lite med dem och sa att vi brukade gora det i sverige.. De blev ganska tysta! Hahha. Som pris fick jag ett litet hopprep med lilla sjojungfrun pa :)

Skolan var mycket rolig ocksa! Jag trodde den skulle vara valdigt strikt men det ar den inte. Man maste vara noga med vad man har pa sig, komma i tid och lamna in saker i tid. Annars ar det inte sa strikt, det ar kul. Jag laser engelska, historia, matte (kan ta bort det om jag vill men de tyckte jag skulle lasa det for att halla mattetanket uppe), web design (jag ska fa gora en sida pa skolhemsidan! wihu!), bild, acconting (tror jag det hette, typ ekonomi) och nagon kyrk-grej.

Alla ar verkligen jattetrevliga har och kommer fram och pratar med an. Jag har fatt lite dumma fragor om sverige och folk har blandat ihop det med schweish (aah hur stavar man det?); Jag vill visa bilder och filmer!!! Aah.

Kram pa er dar hemma! Saknar er!


Kommentarer
Postat av: mamma

halleluja! (-:

kram

2009-08-20 @ 09:13:36
Postat av: jossi

haha ååh va braa att de är roligt:)

saknar dig!

2009-08-23 @ 21:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0